Krabi, Railay beach & Koh Phi Phi

Fredag 7 marts

Vi blev hentet på hotellet kl 8:00 og kørt til Ao Nang, hvor en båd ventede på os, en longtail båd, med plads til omkring 20 personer. Vi fik en plads i solen og vi var heldige (eller uheldige) for det var også det sted, hvor bovvandet sprøjtede op. Det blev lidt koldt,men vi kunne se frem til nogle fantastiske strande. Først besøgte vi Lading øen, så Hong øen og en lagune.

koh phi phi, thailand,

Ikke en uberørt strand længere!

Ren afslapning

Smukt var det!

I brochurene var strandene vist som øde og ubebyggede, men de billeder varflere år gamle. Nu er strandene ødelagte og overrendt af en masse turister og vi var nogle af dem. Hmm… Okay, vi skulle bare slappe af,så det var okay og turen kostede kun 400 bath.

Virkelig smukt

Typisk syn i Asien, når der er kinesere i farvandet

Vi kom tilbage sent eftermiddag og for første gang i 6 måneder, havde jeg raget en solskoldning til mig.
Spiste dejlig mad på vores hostel ”Good Dream” og gik tidligt i seng.

Lørdag 8 marts

I dag skulle vi ud og ”rock climbe” ved Railay Beach. Jeg havde læst om dette vidunderlige sted for måneder siden og jeg havde lige siden tænkt, at det måtte vi se og prøve. Det skulle være det bedste sted for  klippeklatring i Asien og ikke så underligt. Dette sted var virkelig fantastisk, en fantastisk strand og nogle gode klippeklatrings-baner i alle sværhedsgrader.

railey beach, thailand, strand, palmer, rock climbing, klatring

Så bli’r der klatret

Stranden er omgivet af bjerge og kun tilgængelig med båd. Det er det mest uberørte og ubebyggede område, vi har besøgt i Thailand. Alligevel er der stadig nogle turister der, men det er ikke overfyldt og ødelagt endnu. Bestemt et sted, der er værd at besøge igen.

railey beach, thailand, strand, palmer

En af de smukkeste strande vi har set!

Vi havde en sjov, udfordrende og udmattende dag med klippeklatring. Eftermiddagen brugte vi på stranden, bare for at hvile vores gamle brugte kroppe.

Video fra Krabi og Railay beach

Søndag 9 marts

Vi checkede ud kl. 11 og kørte til molen i Krabi og derfra tog vi en båd til Koh (= ø) Phi Phi, pris 250 bath. Havde ikke reserveret et værelse på Phi Phi, men på molen er der reklamer for alle  hoteller og pensionater med info og billeder. Vidunderlig idé. Phi Phi er et feststed og vi ønskede at bo væk fra alt støjen. Vi fandt et værelse på RS-guesthouse for 700 bath.

krabi, thailand,ananas

Lækker aftensmad, fyldt ananas med rejer, skinke og ris

Vi gik en tur i den lille by. Alle gaderne er smalle gågader med souvenirbutikker, restauranter og barer. Det eneste, der kører på hjul, er deres bagage vogne, ligesom en stor trillebør, ingen motorcykler eller biler i byen.
Vi spiste på Cosmic, et meget populært sted med rimelige priser og store portioner. Ligesom vi kan lide det. Om aftenen havde jeg en lille kamp med en edderkop – se videoen.

Mandag 10 marts.

I dag havde vi været væk i 6 måneder, så det var tid til lidt fest. Vi startede med en morgen- løbetur, der viste sig virkelig irriterende, fordi det var meget varmt allerede ved 7 tiden og vi for vild flere gange i alle de små gader. Efter  morgenmad på stranden og et hvil, tog vi på en vandretur til udsigtspunktet over øerne.

De første på stranden!

Koh Phi Phi

Phi Phi er faktisk to øer. De hænger kun sammen gennem en lille sandbanke og fra udkigs stedet, kunne vi se både den nordlige og sydlige ø, en fantastisk udsigt, værd at vandre op efter. Vi sluttede dagen med en dejlig middag og med hver vores store drink gik vi ned til de unge på stranden og så ildshow og danse, mens vi nød et par store drinks mere.

koh phi phi, thailand, buckets

Så blev det drinks tid!

STORE drinks!

Ildshows på Koh Phi Phi

Tueday 11 marts

Jeg var ikke noget værd, da vi vågnede. Disse spande med alkohol, havde været rigtig stærke (og vi fik et par stykker hver).  I dag skulle vi rejse videre til  Koh Lanta, så vi var nødt til at komme ud af sengen og finde ned til båden på molen. Heldigvis var der kun 1 ½ times sejllads til Koh Lanta.

koh lanta, thailand

Vi havde reserveret en bungalow på forhånd gennem en fyr på molen i Koh Phi Phi. Så vi undgik alt besværet, når vi ankom til Koh Lanta. Da vi ankom, kørte en tuk-tuk os direkte til vores store og rene bungalow, Palace Hill, nær Hat Khlong Nin, faktisk et flot sted i forhold til hvad vi er vant til, men også 200 bath dyrere per nat.
Vi havde fri adgang til en swimmingpool på et hotel ved stranden og tilbragte det meste af dagen der.

koh phi phi, thailand,

Vi fik aldrig taget et billede af den lækre pool, så i må nøjes med dette!