De sidste ugers arbejde…

Torsdag 11 September

Vi var heldige at få endnu en fridag sammen. Denne gang tog vi ud for at se den berømte og smukke kløft, kaldet Katherine Gorge. Der ligger 30 km øst for Katherine.

På vej til Katherine gorge, mødte vi dette anderledes syn i vejkanten.

Katherine gorge national park

Der var en stor turist-båd, der sejlede op til kløften, men vi besluttede at gøre det selv. Så vi lejede en dobbelt kano en halv dag og vovede os ind i slugten. På de første 200m havde vi allerede set to freshies – ferskvands krokodiller, der lå på flodbredden. Det var en smule skræmmende at passere dem i den lille kano.

AUS_3848

Jeg følte mig meget sårbar i den lille båd. Erik derimod følte sig som flodens konge og var ivrig efter at padle tilbage og komme tættere på krokodillen for at få et godt billede og video. Det førte til en mindre diskussion om sikkerhed og farlige vilde dyr!  Erik var skuffet og ked af, at jeg ikke lod ham padle tilbage!
Når det kommer til padling er vi ikke ligefrem enige om hvordan det skal gøres. Så meget hurtigt lavede vi det, så kun én af os padlede, mens den anden kunne slappe af. Det fungerede bedst for os.

Kan du se flagermusene?

Kløften var fantastisk og meget fredelig. Ved enden af kløften forlod vi kanoen ved floden og gik en lille tur rundt, for at se nogle forhistoriske klippemalerier og vi fik dyppet vores overophedede kroppe i det kolde og forfriskende vand.
På vejen tilbage håbede vi at få set endnu flere krokodiller. Den store turist båd foran os fandt en krokodille på flodbredden. De pegede på krokodillen for os og derefter pegede de på os. Alle turisterne om bord kiggede helt forskræmte på os i vores lille kano, mens vi roede mellem dem og krokodillen. Det var et sjovt øjeblik. Krokodillen var ligeglad med os og Erik kom (næsten) tæt nok på til at være tilfreds med sit vovestykke. Så i sidste ende var vi begge tilfredse og havde nydt vores fridag. Væk fra roadhouset Emerald Springs.

Hverdags syn i bushen.

AUS_3882

Comboy girl!

AUS_3859
Om aftenen prøvede vi noget at det mad og de drikkevarer, som vi serverer hver dag i restauranten, mens vi fejrede at vi havde været væk fra Danmark i 1 år!

Solnedgang over Emerald springs

AUS_3917

Video fra Katherine Gorge

Fredag 12.september-fredag 26.september.

Det bliver betydeligt varmere for hver dag, der går. Luften er mere fugtigt og midt på dagen er det uudholdeligt varmt i restaurant og køkken.
En ting, som vi aldrig vil vænne os til, er alle de forbandede fluer. De er virkelig irriterende!
En anden ting, der gav os hovedpine var Australiernes afslappede holdning til arbejde. De ved virkelig ikke, hvordan man arbejder og ville ikke holde længe på et arbejde et sted i Danmark eller Nordeuropa.
På dette lille afsides sted går alle hinanden på nerverne og du føler, at folk taler bag din ryg. Ligesom en episode af Big Brother. Det er ikke rart for nogen. Så efter nogle overvejelser og diskussioner besluttede vi at tage videre. Vi sagde op og gav Dallas vores to ugers varsel og skulle så rejse den 3. oktober.

Lokal tankstation og butik ved Pine Creek - 32 km fra Emerald

Lokal tankstation og butik ved Pine Creek – 32 km fra Emerald

Nogle nye medarbejdere (et irsk par-Megan& Johnny) ankom et par dage efter vores opsigelse og de var virkelig søde. Vi nød meget deres selskab. For første gang siden vi kom her sad vi alle og spiste middag sammen , takket være en anden flink ansat-Faye. Det var fantastisk. Hun lavede en meget dejlig thailandsk karry ret.

Faye - Erik - Johnny og  Megan ved vores fælles middag.

Faye – Erik – Johnny og Megan ved vores fælles middag.

Jeg fik også øvet mine massage færdigheder på en af truckerne, en dame, én dag. Efter blot en times massage gav hun mig 200 dollars. Se det var en god forretning!

Lørdag 27. September

Den sidste lørdag i måneden er det igen tid til at deltage i cowboy/country festen på Grove Hill Hotel. Det er sådan en speciel oplevelse at være der i midten af outbacken og være sammen med alle de lokale. Vi havde en god aften og heldigvis havde vi begge fri søndag, så vi benyttede os af den gratis camping og sov i bilen derude.

Smuk natur i området omkring Groove Hill hotel og Emerald Springs

Da vi kom tilbage til Emerald Springs, dukkede Dallas (ejeren) op i personale huset og fortalte os, han ikke havde sat os på næste uges vagtplan og han ønskede vi skulle rejse straks. Der var virkelig ingen grund til, at han sådan skulle sparke os ud. Jeg mener, han kunne have givet os et par dages varsel, så vi havde haft tid til at pakke vores ting sammen.
Han vidste, at vi var trætte den dag, så han beviste blot endnu en gang, hvor stort et fjols han var. Vi nægtede at rejse før han havde betalt os. Han havde ikke betalt de tidligere ansatte deres sidste penge, så vi vidste, at vi skulle være stædige.

Mandag sagde han at han ville opkræve US $ 150, hvis vi opholdt os der endnu en nat, så vi blev tvunget til at rejse. Selvom vi stadig ikke havde set nogle penge rulle ind på kontoen for vores sidste 2 ugers arbejde. Vi fortalte ham  at vi havde kontakt med Fair Work Ombudsmanden (en slags offentlig fagforening ) Han forsikrede os, at vi ville få vores sidste penge inden fredag.
Det var en lettelse at forlade dette sted og blive fri for Dallas. Det var rart at komme videre og fortsætte vores rejser rundt i dette kæmpe land…

Migaloo i sit rette element!

Vi kunne ikke komme hurtigt nok væk fra Dallas!!!

Vores tid på Emerald Springs havde været skuffende, for vi havde høje tanker om det til at begynde med. Men når det er sagt, så udlever vi en drøm lige nu og i løbet af vores 5 ugers arbejde tjente vi penge nok til at gøre vores drømme til virkelighed, for resten af vores rejse. Så vi rettede ryggen og var glade for det liv, vi har fået! Nu er det tid til at se noget mere af dette massive og spektakulære land. Western Australia er næste mål!